Thursday, March 12, 2009

Hari ini Keputusan SPM diumumkan

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Syukur ke hadrat Ilahi, selawat dan salam ke atas Nabi Mulia.
Setelah kian lama bertungkus-lumus, memerah segala keringat untuk menghadapi SPM. Maka hari ini adalah saat yang dinanti-nantikan bagi semua pelajar yang mengambil peperiksaan SPM tahun 2008 menerima keputusan tersebut di sekolah masing-masing. Suasana riang gembira kelihatan di perkarangan pejabat sekolah namun ada juga sebalikknya.

Di SMK Belawai, suasana riang gembira turut dirasai tatkala keputusan SPM diberikan kepada para pelajar. Perasaan berdebar-debar telah pun dileraikan. Senyuman manis jelas kelihatan di wajah mereka. Saat gembira dikongsi bersama guru-guru dan rakan-rakan yang sudah lama tidak berjumpa. Syukur alhamdulillah diucapkan sebagai tanda menghargai pemberian Allah s.w.t..

Bagi guru-guru di SMKB, khususnya guru-guru yang mengajar kelas peperiksaan ini, keputusan ini sebagai sebahagian kayu pengukur tahap keberkesanan penyampaian yang diberikan kepada para pelajar mereka. Apa yang pasti, guru-guru telah pun menjalankan tugas mereka sebaiknya sebagai pendidik anak bangsa.

Kecemerlangan pelajar keutamaan kami di SMKB

No comments:

Post a Comment